OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Subaru Forester (2008–2012)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Spoľahlivosť

Výborné jazdné vlastnosti

Silný a úsporný turbodiesel

Priestranný a praktický interiér

Jazdný komfort

Kultivované motory

O vozidle

Tretia generácia Subaru Forester je obľúbené kompaktné SUV, ktoré sa úplne nenecháva strhnúť všetkými aktuálnymi módnymi trendami. Subaru sa chváli robustnejšou konštrukciou a pre automobilku tak typickým symetrickým pohonom všetkých kolies. Aj napriek typicky vysokú stavbu SUV má Forester oproti súperom nižšie ťažisko, a to opäť vďaka charakteristickým motorom Boxer s protibežnými piestami. Forester má tiež oproti dnešným moderným SUV trochu menej civilizovaný dizajn, ktorý hrá na drsnejší nôtu. To sa bude mnohým záujemcom o auto páčiť, navyše zovňajšok celkom ladí s prevedením interiéru. Ani tu sa Subaru nesnaží hrať na luxus. Interiéri vozidiel automobilky sa vyznačujú jednoduchším riešením, a to tak zo strany výbavy, ako použitých materiálov. Celé riešenie je tak oproti mnohým konkurentom výrazne trvanlivejšie, čo celkovo platí pre Forester ako taký. Ku kladom Foresteru musíme pripočítať aj výbornú ponuku vnútorného priestoru. Cestujúci majú dosť miesta vo všetkých smeroch a rozhodne sa nebudú tiesniť, batožinový priestor má solídny objem 450 litrov. Veľmi dobré sú aj jazdné vlastnosti Forestera, dané práve nižším ťažiskom a dobre vyladeným podvozkom. Autá pred modernizáciou, ku ktorej došlo v roku 2010, avšak vykazujú v zákrutách trochu väčšie náklony, čo sa na ovládateľnosti prejavuje mierne negatívne. Vozidlá po facelifte majú vylepšené zavesenie kolies a ďalšie podvozkové skupiny, a tak sa ovládateľnosť zlepšila, náklony boli eliminované.

Ponuka motorov pre Forester je veľmi jednoduchá a z počiatku bola dôkazom toho, že toto japonské SUV nepodlieha módnym trendom. Od začiatku totiž boli k dispozícii len motory 2,0 a 2,5 litra, pochopiteľne konštrukcie Boxer. Išlo o zážihové agregáty s výkonom 110 a 169 kW, silnejší motor je preplňovaný turbodúchadlom a prináša dobrú dynamiku, avšak za cenu vyššej spotreby. Vznetový motor sa objavil až krátko po uvedení modelu, Boxer diesel bol dlho očakávaný variant. Turbodiesel s výkonom 108 kW sa vyznačuje kultivovaným chodom, výborným záťahom a ochotou sa vytáčať, pritom zachováva veľmi priaznivú spotrebu paliva. Lenže ako ukázala prax, konštruktérom sa nepodarilo úplne ideálne dimenzovať spojku, ktorá sa tak môže predčasne opotrebovávať.

Výbava

Subaru sa u svojich vozidiel príliš nezaoberá výbavovým stupňami, a predovšetkým príplatkovými prvkami. Forester je tak už od základu veľmi dobre vybavený, má šesť airbagov, klimatizáciu, centrálne zamykanie alebo výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča i rad ďalších prvkov. Navyše o lepšie vybavené modely nie je núdza.

Design

Subaru Forester patrí k tým SUV, ktoré sa nesnažia prehnane maskovať pôvodné terénne zameranie obdobných vozov. Forester tretej generácie tak nie je najuhladenejšie auto svojej kategórie, ale pôsobí mohutným a veľmi solídnym dojmom.

Spotreba

Vznetový motor Boxer sa ihneď po uvedení na trh preslávil svojou kultivovanosťou a reakciou na pokyny vodiča, osvedčil sa aj z hľadiska spotreby. Avšak benzínové varianty sú na tom so spotrebou horšie, prejavuje sa tu fakt, že Forester je tiež už trochu väčšie a ťažšie auto.

Jazdné vlastnosti

Subaru Forester patrí k SUV s najlepšími jazdnými vlastnosťami v triede. Podieľa sa na nich nielen vyladená konštrukcia podvozku, ale predovšetkým pre značku tak typický symetrický pohon všetkých kolies a ploché motory Boxer, ktoré sa podieľajú na znížení ťažiska vozidla.

Bezpečnosť

Nárazovými testami Euro NCAP Subaru Forester tretej generácie nikdy neprešiel, vzhľadom k robustnej konštrukcii auta však možno očakávať, že by jeho výsledky boli viac než dobré. Forester tiež disponuje veľmi dobrou bezpečnostnou výbavou a na celkovom bezpečí sa pozitívne podieľajú aj dobre čitateľné jazdné vlastnosti.

Praktickosť

Forester je vo svojej triede aj veľmi praktické SUV. Ponuka priestoru pre pasažierov je nadštandardná a ani batožinový priestor s objemom 450 litrov nedáva dôvody ku kritike. Z hľadiska dlhodobého užívania sa ako praktický javí celý interiér, ktorý sa vyznačuje dobrou trvanlivosťou.

Komfort

Istý podvozok Forester zároveň nie je tvrdý, tlmenie nerovností zvláda naozaj skvele. Skoro by sa chcelo povedať, že Subaru vytvorilo tento model špeciálne pre rozbité slovenské cesty, Forester sa na nich nenechá rozhodiť a prakticky všetky nerovnosti elegantne odfiltruje.

Prevádzkové náklady

Medzi kompaktnými SUV patrí Forester k solídne spoľahlivým automobilom, je tu však niekoľko pieh na kráse. Pri kúpe ojazdeného dieselového modelu overte stav a históriu spojky, ktorá nebola dostatočne dimenzovaná. Spotreba zážihových motorov je na dnešné pomery vyššia, ale zodpovedá výkonom a veľkosti auta, motor sa odmení príjemnou spotrebou.