Bratislava, 18. augusta - Slováci majú pri výbere jazdených automobilov jasno. Spoločnosť AAA AUTO uskutočnila prieskum piatich najpredávanejších jazdeniek v štyroch vekových kategóriách jednotlivo pre mužov i ženy. Na celej čiare podľa očakávaní zvíťazila Škoda nasledovaná značkami Volkswagen a Ford. Do rebríčka sa zmestili aj francúzske značky Peugeot, Renault a Citroen. Muži volia najčastejšie priestorné a výkonné hatchbacky či vozidlá typu combi, ženy uprednostňujú menšie a hlavne praktické autá.
Výsledky ankety TOP 5 najpredávanejších jazdeniek v SR vychádzali z prieskumu kupujúcich v štyroch vekových kategóriách (18 – 28 rokov, 29 – 45 rokov, 46 – 63 rokov, 63 rokov a viac), rozdelených podľa pohlavia a čerpali z údajov za posledný rok. U mužov i u žien jasne zvíťazila Škoda Fabia, ktorá s prehľadom dominovala vo všetkých vekových kategóriách, okrem skupiny mužov vo veku 29 až 45 rokov, kde sa umiestnila na druhom mieste. Predbehla ju tu Škoda Octavia; tá obsadzovala druhé miesto vo všetkých ostatných skupinách okrem senioriek nad 63 rokov, kde sa do rebríčka ani nedostala.
V porovnaní s rovnakým prieskumom v susednej ČR, kde na plnej čiare u mužov zvíťazila Škoda Octavia, uprednostňujú menšiu a praktickejšiu Fabiu nielen slovenské ženy, ale aj väčšina mužov. Za škodovkami si svoje pozície u mužov do 63 rokov pevne držia značky Volkswagen a Ford, ktorých modely Focus, Mondeo, Passat a Golf jasne obsadili tretie až piate miesto. U žien ich však väčšinou doplnila trojica francúzskych zástupcov Peugeot, Citroen a Renault.
Hatchback v podobe najobľúbenejších – Škody Fabia a Octavia – alebo vozy combi ďalších značiek prevládajú s prehľadom v mužských kategóriách. „Tým sa jasne potvrdzuje spôsob, akým muži autá vyberajú. Volia veľké a pokiaľ možno výkonné autá,“ komentuje uprednostňované voľby slovenských vodičov generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. „Ženy volia hlavne menšie a praktické kompaktné autá s moderným vzhľadom, u ktorých nerozhoduje výkon či značka. Sledujú hlavne úroveň bezpečnosti, ale tiež detaily,“ doplnila Topolová.
Priemerná cena jazdeného auta na slovenskom trhu sa medziročne zvýšila na 5 330 €, pričom slovenský muž minie za jazdené auto podľa výsledkov v ankete TOP 5 najpredávanejších áut v priemere 5 400 €. Ženy zaplatia o 350 € menej. Celkovo sa v AAA AUTO v prvom polroku 2014 na Slovensku predalo 8 313 vozidiel, čo je oproti prvému polroku 2013 nárast až o 8,5 percenta.
Priemerný vek predávaného vozidla v AAA AUTO je približne rovnako ako v ČR 6 rokov. Najobľúbenejšou farbou je u mužov šedá, nasledovaná striebornou a čiernou. Ženy uprednostňujú u menších vozidiel červenú, modrú a striebornú, u väčších vyžadujú nenápadnejšiu šedú a striebornú.
Kontakt:
Lucia Lakyová
PR Špecialista
AAA Auto Group N.V.
Tel.: +420 283 068 232
GSM: +420 734 395 143
E-mail: lucia.lakyova@aaaauto.cz
|








